Er zijn dus 2 soorten SEO: on-page en off-page SEO.
Bij on-page SEO gaat het om alle dingen die je kunt doen op jouw website om jouw SEO positie te verbeteren. Denk daarbij aan het optimaliseren van de content, technische SEO en HTML tags.
In deze module gaan we dieper in op de verschillende onderdelen van on-page SEO.
Het rijtje vanaf 'Intern linken' wordt gedeeltelijk besproken in de module over technische SEO.
Zoals je eerder al hebt gezien leest Google de pagina anders dan dat wij dat doen. Daarom is het belangrijk om een pagina op een bepaalde manier in te delen, zodat de robotjes eenvoudig door de pagina kunnen en alles kunnen indexeren. Op die manier weet Google precies wat er op jouw pagina staat, welke intentie de pagina vult (informeren, kopen etc) en of het dus aansluit bij wat de zoeker wil.
Aangezien voor Google de gebruiker het belangrijkste is, is on-page SEO dus ook erg belangrijk.
Het optimaliseren van een pagina gebeurt in een paar stappen. Deze stappen zijn altijd hetzelfde en ze worden uitgebreid behandeld in het SEO Succes Plan.